EXPERIMENTAL ART

30 Days A Week. 7 minuts, de Mahmood Reza Esmaili Zand. Iran

A New Kind of Ray. 4 minuts, de Emma Rozanski. Regne Unit

Anything for the ones we love. 7 minuts, de Louise Marie Beauchamp. Canada

Bat. 12 minuts, de Claudia Claremi. Cuba

Being. 5 minuts, de Dusica Ivetic. Montenegro

Being and Becoming. 9 minuts, de Maite Abella. Països Baixos

Buffer Zone Blues. 9 minuts, de Franz Milec. Txèquia

Burning the Boats Quemar las naves. 12 minuts, de Macu Machín. Espanya

Chairs. 12 minuts, de Avner Pinchover. Israel

Chronos. 3 minuts, de Oguzhan Kaya. Turquia

Circles of Confusion. 5 minuts, de Jason Britski. Canadá

Clarabóia. 2 minuts, de Michael Lyons. Japó

Counting. 11 minuts, de Rahil Bustani. Iran

Deer Theorem. 7 minuts, de Yolenth van den Hoogen. Països Baixos

Deternity. 3 minuts, de Mersolis Schöne, Evi Jägle. Austria

Exhalation. 15 minuts, de Al Díaz. Espanya

Facelift 7 minuts, de Jan Riesenbeck, Dennis Stein-Schomburg. Alemanya

Fine Wine. 11 minuts, de Maria Shamkalian. Estats Units

Fixing a Hole. 3 minuts, de Pierre Ajavon. França

Fluorescent. 2 minuts, de Avner Pinchover. Israel

Foreclosed Home Movie. 8 minuts, de Lisa Danker. Estats Units

Fucked Up Point Blank. 5 minuts, de Shayna Connelly. Estats Units

Girl in the Purgatorium. 6 minuts, de K. Mitchell. Australia

Ground-swell. 12 minuts, de JACKS (Kelsey Kramer i Lexie Thrash). Estats Units

Land Shape #1. 5 minuts, de Thadeusz Tischbein. Alemanya

Light over Jerusalem. 5 minuts, de Hagit Kastel. Israel

Lilith. 12 minuts, de Erofili Moraiti. Estats Units

Machine. 2 minuts, de Ekaterina Volovich. Russia

Meltdown. 6 minuts, de Guli Silberstein. Regne Unit

Moments. 6 minuts, de Shreela Agarwal. Singapur

Mujer Vacio. 5 minuts, de Max Larruy, Berta Blanca T. Ivanow. Espanya

Natalie.D. 5 minuts, de Angele Beraud. França

Nemophelia . 15 minuts, de Mirjam Dahl Pedersen. Alemanya

Pattern Cognition. 7 minuts, de Thorsten Fleisch. Alemanya

Public Domain. 5 minuts, de Jason Britski. Canadá

Redemption. 7 minuts, de Anthony Venezia. Estats Units

She Who Invites. 7 minuts, de Sarah El Bakkouri. Canadá

Strange Animal. 5 minuts, de Arthur B. Senra. Brasil

The Bride of Frankenstein. 7 minuts, de Talksong LEE. Korea

The Fruitful. 7 minuts, de John Collins. Irlanda

The Man in the Bushes 6 minuts, de Vasilios Papaioannu, Emma Piper-Burket. Estats Units

The myth of the eternal return. 5 minuts, de Sarah Ouazzani. França

The Stream IX. 6 minuts, de Hiroya Sakurai. Japó

The Tasmanian Tiger. 13 minuts, de Vergine Keaton. França

Two. 8 minuts, de Vasilios Papaioannu. Estats Units

Unfold. 9 minuts, de John Graham. Canadà

 

WEBSÈRIES

30 DAY A WEEK
Mahmoodreza Esmail | Estats Units | 7′

 

GUIÓ. Mahmoodreza Esmaili i Saeide Esmaeili PRODUCTOR. Mahmoodreza Esmaili i Saeide Esmaeili REPARTIMENT. Saeide Esmaeili

Córrer llança els carrers, cap a les estacions … La vida continua cada dia després d’una altra d’aquesta manera avorrida i finalment un signe podria canviar la vida; potser, potser no

 

 A NEW KIND OF RAY 
Emma Rozanski | Estast Units | 5′

 

GUIÓ. Emma Rozanski PRODUCTOR. Louise McElhatton REPARTIMENT. Darryl Foster

Inspirat en la col·lecció International Museum of Surgical Science i el clima polític actual, aquest vídeo experimental de 2 canals es va posar en relleu d’un signe que descriu “Un nou tipus de raig” dins de les exposicions de raigs X del Museu. La documentació d’objectes trobats, l’animació senzilla i la manipulació de la llum i el color configuren un to estranyament lúdic d’un viatge abstracte. Els vídeos es combinen amb un monòleg que recorda el teatre absurdista i potser simbòlicament potent. El text proporciona pistes sobre un tipus d’endevinalla metafísica i, finalment, demana a l’espectador que busqui respostes. Fabricat i originalment exposat com a instal·lació de vídeo de 2 canals al museu internacional de la ciència quirúrgica 2018 estiu / tardor Artista residència.

ANYTHING FOR THE ONE WE LOVE
Louise Marie | Canada | 7′

 

GUIÓ. Louise Marie | PRODUCTOR. Louise Marie REPARTIMENT. Salvador Chavajay

The indigenous and the white man united by the same fight. A poetic fresco on the state of the planet that depicts the First Nations man fleeing the ecological and humanitarian disaster since the conquest of the Americas.  Anything for the Ones We Love is a musical film with INDIGENOUS pianist Salvador Chavajay as the messenger.

BEING
Dusica Ivetic | Montenegro | 5′

 

La vida i l’ésser, com a cercle de transposició i mutació de material i immaterial. El joc de lleugeresa i pesadesa com a categories essencials de la vida.

 

BEING AND BECOMING
Maite Abella | Països Baixos | 9′

 

Quan escolto “No hi ha cap fracàs”, només hi ha lliçons! Em sento inquiet. Quan tenia disset anys, un endeví em va dir: “Entrareu al món de l’art per la porta principal”. Tenia raó, treballo en un dels museus més admirats del món. Només que la meva feina no és exactament la que esperava. Després d’un procés de rendició, inesperadament, em vaig fer lliure.

 

COM A CASA
Franz Milec | Txèquia | 9′

 

GUIÓ. Franz Milec PRODUCTOR. Franz Milec REPARTIMENT. Ian Mikyska

A la vora de la guerra freda, com a part de l’anomenada estratègia de destrucció mútua assegurada, els Estats Units van produir una llista de més de 2.000 objectius nuclears al bloc oriental i la informació es va desclassificar fa només un parell d’anys. La llista inclou bases militars i aeroports, però també objectius que haurien tingut un impacte en milions de civils. Buffer Zone Blues és un curtmetratge experimental que visualitza els objectius mitjançant fragments hipnòtics d’imatges de satèl·lit, format mitjançant el processament de dades de l’API de Google Maps a Python, Nuke i Unity3D Engine. La imatge crea un efecte tridimensional immersiu en caure en un pla 2D, ajudat pel moviment de partícules de llum que apareixen i desapareixen de forma rítmica.

QEMAR LAS NAVES
Macu Machín | Espanya | 12′

 

A la pantalla apareixen algunes figures humanes, atrapades per les seves pròpies passions. Formen part d’una pel·lícula silenciosa oblidada, La filla del mestre.Res sembla salvar els seus protagonistes de la seva tràgica sort, tret del fràgil material fílmic del qual estan fets.

CHAIRS
Avner Pinchover | Israel | 12′

 

Un home precipita les cadires a la paret durant 12 minuts pel que sembla ser un atac de ràbia sagrada. Aquest rendiment expressiu per a càmera oscil·la entre la satisfacció i la inutilitat alhora que crea composicions de bellesa destructiva.

 

CRHONOS
Oguzhan Kaya | Turquía 3′

 

Un dia rutinari sota els gratacels que regula el temps.

CIRCLES OF CONFUSION  
Jason Britski | Canada | 5′

 

Circles of Confusion” és un experiment formal que combina fotografia submarina i arxivatge de les pel·lícules de la casa. Les imatges són manipulades, superposades i degradades digitalment per tal de revelar la bellesa i el perill que hi ha als seus marges.

CLARABÓIA
Michael Lyons | Japó | 2′

 

Una mirada poètica a una claraboia de Porto rodada durant tres dies mitjançant tres pel·lícules Super 8. Un dels estocs és una Kodachrome de dècades, desenvolupat a mà amb cafè i vitamina C.

 

COUNTING
Rahil Bustani | Iran | 12′

 

GUIÓRahil Bustani | PRODUCTOR. Ali Hosseini REPARTIMENT. Keyhan Mleki i Rahman Falyuni

La història de la humanitat és la història de sofrir masses en mans d’uns quants.

DEER THEOREM
Yolenth van den Hoogen | Països Baixos | 7′

 

MÚSICA. Cedric Elisabeth PRODUCTOR. Yolenth van den Hoogen 

Teorema de cérvols convida l’espectador a capbussar-se en un gran ritme de paisatges i música electrònica trobats. Aquestes imatges avaluen el nostre món i ens permeten pensar en la humanitat. L’aparició d’un cérvol reflecteix la nostra innocència i, alhora, ens enfronta amb les nostres pèrdues …

 

DETERNITY
Mersolis Schöne i Evi Jägle | Austria | 3′

 

GUIÓ. Mersolis Schöne i Evi Jägle EDITOR. Mersolis SchöneEvi Jägle FOTOGRAFIAMersolis Schöne PRODUCTOR. James Delaney REPARTIMENTMersolis Schöne

“Ei, mira! Vés amb compte! Què diu la profunda mitjanit?” “Deternity” és un curtmetratge poètic experimental que explora el poema de Friedrich Nietzsche “Once More” (també anomenat “La cançó borratxera” del llibre “Així parlava Zaratustra”). Mitjançant la combinació de tècniques de performance i projecció, la pel·lícula representa a un protagonista enfrontat als seus propis dilemes psicològics en una escena dominada per llum i ombres alternades.

EXHALATION
Al Díaz | Espanya | 15′

 

GUIÓAl Díaz EDITOR. Raquel Sánchez FOTOGRAFIAMiguel Ángel Viñas MÚSICA. Luis Hernaiz PRODUCTOR. Pedro De la Escalera, Gracia Querejeta i Al Díaz REPARTIMENT. Ángela Molina, Ángela Molina i Adrián Expósito

Venim al món amb una exhalació i el deixem amb un altre. Tot entremig és un suspir frenètic i tremolós, un breu trànsit en l’acte de viure. Una coincidència casual entre la unió de dues cèl·lules, el resultat final és la mort.

FACELIFT
Jan Riesenbeck i Dennis Stein-Schomburg| Alemanya | 7′

GUIÓ. Jan Riesenbeck FOTOGRAFIA. Christoph Neugebaue MÚSICA. Thomas Höhl PRODUCTOR. Dennis Stein-Schomburg REPARTIMENTDaniel Brunet

Un home parla de la seva vida quotidiana mentre el cap desenvolupa una vida pròpia.

 

FINE WINE
Maria Shamkalian | Estats Units | 11′

 

GUIÓ PRODUCTOR. Maria Shamkalian, Nicholas Shamkalian, Andre Saballette, Andre Saballette, John Woods i John Woods REPARTIMENT Lauren Kellett,  Yolanda Brunner, Michelle Files, Ron Morrison, Matt Tamburri, Denyse Ellington, Nikki Corinne Thomas, Vincent Tumeo, Keith Rogers, Carol Ann Meyer, Julie Stackhouse, Raffaello Perfetto i Nicholas Shamkalian

Fine Wine és un curtmetratge musical sobre la joventut de l’esperit a qualsevol edat. Nicole, una infermera de la casa de jubilats, fa un viatge pel carril de la memòria dels seus mecenes i comença a veure’ls de jove. Ella s’immersa en el món màgic del seu passat i s’assabenta que mentre els cossos poden canviar, la passió dins de les vides per sempre.

FIXING A HOLE
Pierre Ajavon | França | 3′

 

Al intentar arreglar un forat per evitar que la meva ment vagi per l’altre costat … Composició de música electrònica barrejada amb un enregistrament de so lunar de la NASA.

FLURESCENT
Avner Pinchover | Israel | 3′

 

Una bombeta fluorescent es dispara des d’un canó a gran velocitat contra una paret. A 3.000 fotogrames per segon i, en el seu darrer moment, pot acabar llençant la seva llum interior.

 

FORECLOSED HOME MOVIE
Lisa Danker | Estats Units | 8′

 

Una memòria de perdre una casa el 1930, a Miami, es converteix en el conte germà en una execució hipotecària el 2013. No és capaç d’acceptar la pèrdua de la seva casa tancada, la mare del cineasta explica les seves habitacions i funcions. Fotografies i detalls animats abstractament de la casa i els seus mobles, impresos a partir de blocs de linòleum directament a pel·lícules de 16 mm, alternen amb la memòria dels anys vint, fent ressò de la naturalesa cíclica tant de boom econòmic (i bust) com de trauma.

FUCKED UP POINT BLANK
Shayna Connelly | Estats Units | 4′

 

L’ansietat desassega el narrador en el temps i el lloc mentre intenta reescriure la història a la recerca d’un final menys violent. FUCKED UP POINT BLANK és un film que es troba amb les vendes sobre l’ansietat que interfereix en la història. Per desvelar la veritat, una persona ansiosa lluita per reescriure amb l’estructura, els caràcters i el to. Amb cada intent d’alterar la narració, el potencial de violència augmenta mentre les matèries primeres es degraden i les accions es fragmenten, tartamudeixen o se solapen.

GIRLS IN THE PORGATORIUM
K. Mitchell | Australia | 6′

 

GUIÓ. K. Mitchell i Lucy Verde Roze EDITOR. K. Mitchell PRODUCTOR. K. Mitchell i Lucy Verde Roze REPARTIMENT. Lucy Verde Roze 

Una noia es desperta en un malson, un món simbòlic de la realitat que tracta de reprimir. De sobte, un gos de ceràmica l’allibera de les cintes que l’uneixen, permetent-li afrontar un conjunt de reptes peculiars. Es mantindrà contenta de controlar-se, o es deixarà escapar de la tradició i agafarà el concepte de lliure elecció per ella mateixa?

EXHALATION
Al Díaz | Espanya | 15′

 

GUIÓAl Díaz EDITOR. Raquel Sánchez FOTOGRAFIAMiguel Ángel Viñas MÚSICA. Luis Hernaiz PRODUCTOR. Pedro De la Escalera, Gracia Querejeta i Al Díaz REPARTIMENT. Ángela Molina, Ángela Molina i Adrián Expósito

Venim al món amb una exhalació i el deixem amb un altre. Tot entremig és un suspir frenètic i tremolós, un breu trànsit en l’acte de viure. Una coincidència casual entre la unió de dues cèl·lules, el resultat final és la mort.

EXHALATION
Al Díaz | Espanya | 15′

 

GUIÓAl Díaz EDITOR. Raquel Sánchez FOTOGRAFIAMiguel Ángel Viñas MÚSICA. Luis Hernaiz PRODUCTOR. Pedro De la Escalera, Gracia Querejeta i Al Díaz REPARTIMENT. Ángela Molina, Ángela Molina i Adrián Expósito

Venim al món amb una exhalació i el deixem amb un altre. Tot entremig és un suspir frenètic i tremolós, un breu trànsit en l’acte de viure. Una coincidència casual entre la unió de dues cèl·lules, el resultat final és la mort.

CA EN
Ir a la barra de herramientas