La noria

12′

Espanya
Carlos Baena

Un jove que li agrada dibuixar i construir rodes ferris es troba amb criatures estranyes que posen la seva vida al revés.

 Fotos

 Videos i Trailers

Repartiment i membres de l’equip

Carlos Baena

Director

Declaració del director

“La Noria presenta una visió personal sobre els monstres, la pena, els records i el tancament. És una història sobre peces trencades que s’uneixen de manera inesperada.

Sempre he tingut una fascinació de monstres a les pel·lícules. Des de la innocència inicial de Frankenstein es va convertir en una tragèdia per l’organisme de supervivència alienígena, desconcertat per la consciència i la moralitat. Els monstres sempre han tingut significats diferents per a mi creixent perquè els dibuixaria en diferents moments de la meva vida. De vegades fora d’alliberament emocional, d’altres vegades com una manera d’explorar zones més fosques dins meu. I era una cosa que volia explorar a la pel·lícula. Una altra peça fonamental de La Noria és el concepte de vulnerabilitat i innocència. Tothom ha tingut un moment en la seva vida en què tot li ha anat malament i havia tocat fons de roca. Moments en què hem de trobar la fortalesa per tornar-nos a retrocedir i trobar el nostre camí, fins i tot si això significa afrontar el desconegut. Això en si mateix pot ser terrorífic. Després d’haver-me trobat en una situació similar, sempre he volgut explicar una història basada en aquest viatge emocional d’una manera visual, fosca i poètica.

El 2010 vaig començar a treballar en aquesta història sobre un nen petit i aquests monstres. Durant bona part de la meva carrera, he treballat com a animador en els llargmetratges infantils. Alhora que gaudia d’aquest treball, en paral·lel buscava un canvi creatiu. Molts anys enrere vaig fer un esbós d’un nen que es trobava davant d’un grup de monstres que va servir de punt de partida d’aquesta pel·lícula. Hi ha hagut moltes pel·lícules d’animació meravelloses que s’orienten als nens, però no tant l’animació que s’adreça als adults, especialment l’animació de terror. Em vaig sentir realment obligat a portar aquest gènere a aquest mitjà i ampliar l’espectre de veus addicionals en l’animació. Volia veure una pel·lícula de terror animada perquè mai no he vist res semblant. També m’ha semblat encoratjador que altres companys se sentissin de la mateixa manera.

Vaig conèixer la meva productora Sasha Korellis el 2011, que es trobava ella mateixa en una cruïlla creativa similar i que buscava fer alguna cosa diferent. Vam començar a reunir talent de tot el món per començar a desenvolupar-nos en un ambiciós curtmetratge d’animació produït fora d’un sistema d’estudi. Com que no teníem recursos d’estudi ni financers per fer un curtmetratge d’animació CG, hem creat les eines i un entorn que ha permès als artistes col·laborar de forma remota en aquesta producció durant el seu temps lliure.

En termes d’inspiració creativa, acostumo a inclinar-me cap a pel·lícules de terror que tinguin una profunditat que em faci pensar i crear tensió més que l’horror que simplement em fa saltar. Les pel·lícules / contes que m’han inspirat pel que fa al to i l’ofici, han estat The Spirit of the Beehive de Victor Erice, Jee-Woon Kim’s Tale of Two Sisters, Laberint de Pan Del Guillermo Del Toro, The Changeling de Peter Medak, Letas the Right of Tomas Alfredson One In i Stanley Kubrick’s The Shining.

Aquesta pel·lícula és molt estimada pel al meu cor i només ha estat possible amb la dedicació i el treball dur d’una increïble tripulació d’artistes internacionals de més de 30 països.

La Noria ha estat un viatge increïble, i espero que el públic gaudeixi mirant-la tant com ens ha agradat crear-la “.

 

Carlos BAENA

Director

Catalan Catalan English English Spanish Spanish
Ir a la barra de herramientas